Verbinden

OADB Organiseert beroepspresentaties, beroepencafés en Unplugged.
Door sectoren en beroepen bekend te maken bij leerlingen en studenten verbinden we hen met hun leefomgeving en de regio. Op deze manier krijgen zij meer gevoel bij de mogelijkheden die de Duin- en Bollenstreek biedt.

Teylingen Leeuwenhorst havo 3 leert beroepen kennen in de sector Toerisme bij NH Hotels Noordwijkerhout
Teylingen Leeuwenhorst leerjaar 1 project ‘Kennis van de Duin- en Bollenstreek in je DNA'.
Bollenjongens presenteren mogelijke beroepen in de agrarische sector aan leerlingen leerjaar 2 Fioretti Hillegom
Scholen binnen het voortgezet onderwijs ontwikkelen een programma ‘kennis van de duin- en bollenstreek in je DNA!’ voor het eerste en tweede leerjaar.

Hiermee krijgen leerlingen meer binding met hun eigen leefomgeving.
Contact opnemen
Circulaire ambachtshub presenteert mogelijke beroepen binnen het thema ‘duurzaamheid’ tijdens het beroepencafé  aan leerlingen leerjaar 3 profiel dienstverlening en producten
Yuverta vmbo Oegstgeest leerjaar 1 project ‘‘Kennis van de Duin- en Bollenstreek in je DNA'.

Ook meedoen? Neem contact op!

contact

Input bedrijfsleven

Bedrijven leveren ‘Real life’ vragen., Dit betekent een uitdagend bedrijfsvraagstuk waarmee leerlingen/studenten aan de slag gaan in een project, profielwerkstuk of (afstudeer)stage.

Winst ondernemer
De 'what's in it for me' is een een out of the box blik van jongeren op het vraagstuk. Vanuit hun perspectief en met hun kennis pakken zij het vraagstuk op eigentijdse en met toekomstbestendige ideeën op. 

Winst leerling/student
De leerling/student ontwikkelt inhoudelijke en procesmatige competenties. Iets wat in de toekomst handig van pas kan komen. Daarnaast is er een zaadje gepland over de sector en de mogelijkheden daarbinnen.

Winst beiden
Elkaar leren kennen. Wie zwemt er in de vijver vol arbeidspotentieel en welk bedrijf kan zomaar de plek zijn waar de leerling/student zijn carrière start?

Voorbeelden

  • Casus gezondheidszorg vanuit een huisartsenpraktijk voor leerlingen vwo 4 Rijnlands Lyceum Sassenheim
  • Vraagstuk doelgroepbenadering vanuit diverse bedrijven voor leerlingen havo 4 Fioretti Lisse
  • ‘Hoe kan ik mijn bedrijf verduurzamen? Lever tips’. Opdracht voor profielwerkstuk van leerlingen van mavo 4 van Teylingen college Leeuwenhorst
  • ‘Hoe inspireer ik jongeren voor werk binnen onze sector?’ Opdracht voor profielwerkstuk van leerlingen van mavo 4 van Teylingen college Leeuwenhorst
  • ‘Ontwikkel een fietstocht voor jongeren langs de reuzenbollen, gebruik innovatieve technologie’. Opdracht voor profielwerkstuk van leerlingen van mavo 4 van Teylingen college Leeuwenhorst

 

Gastlessen bedrijven

Waarom gastlessen door bedrijven? Zij zijn expert op hun vakgebied en inhoudelijk sterk, praten vol passie en het geeft afwisseling in het lesprogramma. 

Leerlingen raken hierdoor meer bekend met de diversiteit aan bedrijven (en dus beroepen) in onze regio.

Voorbeelden

  • Gastles ‘bedrijfskunde’ van dhr. Vijn (Royal van Zanten) voor leerlingen havo 5 Fioretti Lisse
  • Gastles ‘duurzame onderneming’ van dhr. Van Grinsven (Container Centralen) voor leerlingen mavo 3 in het kader van een project binnen de Nieuwe Leerweg

Meer informatie over OADB? 

contact
© Copyright 2024 Youniek Link
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram