Real life vragen

Betekenisvol en contextrijk leren is waar het om gaat bij ‘Real life' vragen. Leerlingen gaan aan de slag met een ‘echte’ vraag vanuit een bedrijf of instelling. Dit kan in projectvorm zijn maar ook voor profielwerkstuk, afstudeeropdracht of stage.

De 'real life’ vragen, opdrachten en casussen motiveren leerlingen enorm omdat dit maakt dat wat ze doen er écht toe doet. Dat verhoogt de focus en daarmee de kwaliteit van leren. Als echt vangst raken bedrijven, beroepen, sectoren en de regio Duin- en Bollenstreek meer bekend. Dat vult hun perspectief op hun toekomst, in deze regio.

OADB gaat regelmatig op zoek naar deze 'real life' vragen voor invulling van concrete vragen van scholen. Anderzijds zijn we erg blij wanneer bedrijven zelf aankloppen met ideeën. Zodoende kunnen we een bank maken met ‘Real life' vragen en niet alleen de vraagstelling vanuit het onderwijs invullen maar ook meer gericht vanuit de arbeidsmarkt.

Unmanned Valley:
Op welke manier kan het testveld van Unmanned Valley zo efficiënt mogelijk ingericht worden om flexibele vliegbewegingen vanaf de voormalige apron toe te wijzen aan testpiloten?

Greenport Duin- en Bollenstreek:
Welke betekenis hebben de reuzebollen voor het toerisme? waar staan de reuzebollen en waar zouden ze nog meer moeten staan (en waarom)? Maak een fietsroute.

WAM Pennings:
Wat is het profiel van de mensen die bloembollen in hun tuin planten?

Aan de slag met OADB? 

contact
© Copyright 2024 Youniek Link
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram